torsdag 25 september 2014

♡LONDON♡

Hej, Det är Torsdag och den fjärde dagen för oss i London.  watt

Har fortfarande inte fattat att vi är här,
Satt under hela flygresan och tänkte "vad håller jag på med? herregud"  

Det är rätt så stressigt, det här med att inte ha ett hem, utan bo på hotell/i sin resväska.  Och smarta lilla jag tog bara med mig två par strumpbyxor (Y) GOOOD JOB! not.
Får ge mig ut på stan och införskaffa mig några par till. Svårare än så är det ju inte.

Just nu bor vi på ett litet, litet hotell i Hammersmith. Trångt men lite mysigt ändå.  På morgonen får man frukost serverat av en ytterst hjälpsam personal. English eller Continental.    Den Engelska kan jag ju inte äta, då den består av ägg, bacon och bönor.  blä på bacon lixom xD
Vi lever på nudlar och kall köpe-mat från Tesco. Det finns en vattenkokare på hotellet så det är supersmidigt att äta nudlar. Kanske inte så näringsrikt eller ens gott alltid, men smidigt är det ju, och billigt. (bra för oss som är fattiga studenter to be)

Under dagarna har vi sprungit runt till olika Agencies och kollat efter lägenheter. Letat massa, massa själva på internet med.   En supertrevlig kvinna på en av agenturerna hittade en helt perfekt lägenhet åt oss. åh vi blev kära i den alla tre på en gång. *.*   Tre rum som va lika i storleken, och vi hittade var sitt rum som vi ville ha. (booya)  ett eat-in-kitchen så vi kan hänga nånstans och ha trevligt om vi vill.  En pytteliten trädgård. Om man ens kan kalla det så. En liten gångväg var det väl mer. Men ändå, det är ju nått litet eget.      
Hoppas så på att vi får den, men vågar inte säga att det är 100 % säkert än.  Det hade varit så så så skönt om vi fick den dock. Så kan vi slappna av och börja fokusera på allt annat som ska göras.

aaaaah, Det är så mycket som händer. men det är kul ändå.   Det känns bättre varje dag faktiskt. Detta är mitt hem nu. Känns konstigt att säga, Det kanske kommer bli ännu mer påtagligt när vi fixat boende.

hepphepp, Vidare till allt som ska fixas under dagen.  Ha de bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar