söndag 28 september 2014

♡artigheten tar över♡

gud, folk är så himla artiga här.
Det är lite av en kulturchock det vill jag lova.

Senast idag så frågade kassörskan på Tescos mig hur jag mådde, två gånger för jag uppfattade det inte först.
Eller cyklister som inte plingar på en utan säger "ursäkta" och faktiskt tackar när man flyttar på sig.
I Sverige hade de ju bara plingat och muttrat nått surt om fotgängare som tar upp all plats på gatan.

Jag lyckas alltid bli helt stel i såna situationer och mumla nått tillbaka, haha jag är den otrevliga Svensken typ xD   Det är väl en vanesak, snart så pratar jag som en äkta Londonbo.
Fick en kommentar häromdan att jag lät som en riktig Britt, (de blev jag nöjd över) Lovar, det är pga alla brittiska serier jag kollar på.   Jag har så lätt för att (ofrivilligt) börja härma folk. De kanske tror att jag driver med dem, men jag kan inte hjälpa det.   Pratade med en kille som kom ifrån Wales och efter en stund hade jag börjat härma hans tonfall.  Ja ba, Skärp dig nu och prata som vanligt Matilda.


Lyxen i London fortsätter,
idag fick det bli en pastasallad. Vi behöver ju inte överdriva, den va inte så god.
Men mätt blev jag ändå. så de får la duga



Å så intressant då.
Denna bloggen skriver ju sig själv. Tips om mat och allt. Bra där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar