tisdag 7 oktober 2014

♡Första dagen♡

Så, nu är första skoldagen på Tech klar. phew
har varit sjukt nervös inför detta, oroat mig och allt. så känns lite lugnare nu när jag har mer koll på läget.

Började dagen kl. 10 med Software Notation.  Vilket innebär hur man skriver noter i ett datorprogram.   Jag fattade ungefär hälften av allt som sades..    Har aldrig sysslat med noter innan, eller inte seriöst i alla fall. Så kan pyyyyytte pyytte lite. Typ hur G-klaven ser ut. haha
Men aja, det är på en väldigt basic-nivå  + att jag har två teori-lektioner till i veckan. Så om jag pluggar så kommer jag väl fatta tillslut.

Efter en lååång rast, så hade vi Extended Studies, så vi bara snackade och lärde känna varandra lite mer. Min klass är hur skön som helst. Vi är 4 svenskar (av 16 haha) + en från Norge.   Vart man än vänder sig i denna skolan så träffar man på en annan svensk.  Vi är överallt!!!
Ne men det är en trevlig bunt jag kommer hänga med detta året.

Sen hade vi Melody And Lyrics. och sen Harmony.    Harmony-lektionen var jätte lätt. väldigt, väldigt basic.  Typ "detta är ett dur-ackord och detta är ett moll-ackord."  fast det heter ju inte dur och moll på engelska höhö. Så det kanske var bra med en snabb och lätt genomgång av vad orden heter på engelska, så man inte tabbar sig på det.  Men det blir förhoppningsvis mer ingående nästa vecka.

Sist hade vi en Songwriting Workshop, då vi satt i grupper och skrev en låt.  Det var kul, vi skrev en en jätte cheesy låt.  Om en tjej som hade ett så vackert leende att man bara ville gå flera hundra mil för hennes skull.  Kommer bli en stor hit. lovar.    
Det var kul att se hur de andra arbetar och höra hur de skriver osv,  detta var kanske inte det mest seriösaste någon av oss gjort. Men ändå. Fortfarande kul.

Till sist hade vi ett seminarium med en av lärarna på skolan, som är artist och turnerat världen över. Hon spelade lite musik från sin nya platta. Blev lite kär i hennes låtar. Hon var jätteduktig.  och hon pratade lite en stund om när hon själv gick på Tech och kände sig som ett weirdo, eftersom hon inte har en så stark röst. Hon sjunger väldigt ljust och svagt.  Och huuuuur ofta har inte jag känt mig som en urusel sångerska pga att jag sjunger som jag gör?!   Typ jämt!!    Folk som säger till mig att man inte är en "riktig" artist och sångare om man inte beltar och sjunger starkt och högt. Vilket jag aldrig har gjort.    Jag har väl blivit lite mer trygg i min sångröst på senaste år, men minns hur jobbigt det var när folk kommenterade att jag skulle ta i mer. Sjung starkare, högre.  
Nu kan jag väl mer se det som att det är min stil, och det passar mig.

Kom hem vid nio-tiden, Så är lätt slutkörd nu. Vill bara sova.
Ska dricka mitt Bedtime Tea, och sen sova.  Imorgon har jag en kortare dag. Men det ska bli skojjjjigt!! :D

Music here I come 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar