söndag 27 oktober 2013

♡HATAR DETTA HERREGUD SLUTA♡

Något av det värsta jag vet, är när någon försöker förändra mig.
Jag får PANIIIK!

Det händer ibland, inte lika ofta längre, men det händer att jag får kommentarer på de covers jag lägger upp på YouTube att jag sjunger "på fel sätt" att jag borde "använda mig av bröstklang istället" blah blah blah.  Såna personer irriterar ihjäl mig.

Kanske tar åt mig lite extra för att jag inte är 100 % nöjd med min sångröst. MEN ingen av dessa personer vet hur min röst verkligen fungerar. Det vet bara jag! Jag vet hur det känns när jag sjunger- om det gör ont, om det anstränger på fel sätt eller om det är bekvämt.
Mitt bekvämläge ligger i huvudklang. Har alltid sjungit så och jag har en ganska stark huvudklang så är inte i världens behov av att sjunga i bröstklang.  Visst jag kan göra det, men jag väljer att inte göra det i de flesta fallen för det passar inte mig och min musik - så jag vill att det ska låta.

Därför blir jag så irriterad när nån okänd person som hört mig sjunga en 3 minuters låt på youtube ska komma och läxa upp mig om MIN sångröst.  Dom vet ingenting, så sluta !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar