fredag 5 oktober 2012

♡TO BE OR NOT TO BE VEGAN♡

Tjenixen!
Jag håller mitt löfte, och försöker blogga liiiite oftare va?!

Jag fick en snilleblixt för några veckor sedan. woott.  (tyckte jag då)
Ska försöka komma i form .för en gångs skull. TRIMMA TILL MIG !
Men jag är en sucker för allt som är sött, så letade runt efter nån "livsstilsändring för vegetarianer" och fann en diet som kallas "Skinny Bitch diet"  
hm nu vill jag ju inte bli skinny utan mer fit och hälsosam. Men tänkte att det får jag la pröva då!

Det är en vegansk diet, utgår från att man ska utesluta alla animaliska produkter (duh) och vitt bröd, vit pasta och sånt...     Har hållt på med denna diet i 5 dagar än så länge.   Jag är sååå dålig på att hålla mig borta från godis. herregud. Glupskade i mig en massa kola som jag fick av en kompis i present förra helgen.  Det var ju så gott. dammiit!  (Tack Emmie. :) )

Finner dock många goda delar av att vara vegan. Alpro Soyas "mjölk" är cpgod!! och deras "chokladmjölk" är ÄNNU GODARE!!jisses pröva den säger jag bara.  "Mjölken" smakar vanilj. MUMS!
Sen att jag är urdålig på att hålla mig till recept och äta normalt är ju en annan femma.

Jag kommer nog inte bli vegan på fulltid. Det har jag inte tid med. MEN jag kommer att fortsätta äta veganskt ibland.  Man känner sig lite fräschare faktiskt det måste jag medge.

aja, får se om det händer nått med min wobbelmage. aka att den försvinner.
BYEEEEEEEEEEEEEEEE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar